Jeśli tylko pozycjonowanie stron jest dobrze wykonywane i obejmuje dobre słowa kluczowe, może przynieść olbrzymie zyski w postaci pozyskiwania potencjalnych klientów.
Z pewnością będziemy potrzebować jakiejś dobrej firmy, która będzie mogła zająć się wykonaniem dla nas tej usługi. Jeśli nie mamy nikogo konkretnego i sprawdzonego pod ręką najlepiej spróbować wyszukać taką firmę w wyszukiwarce Google. Zazwyczaj umowa o pozycjonowanie strony internetowej nie powinna być krótsza niż pół roku.
Zazwyczaj mamy do wyboru trzy możliwości - jest to pozycjonowanie stron w wynikach zwykłych wyszukiwarki, linki sponsorowane czyli kampanie reklamowe Adwords oraz pozycjonowanie regionalne na mapach Google.
Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb klienta. Jeśli firma działa w branży sezonowej i klient potrzebuje efektów od razu - zdecydowanie lepiej zainwestować w kampanię linków sponsorowanych. Jeśli działamy długoterminowo i zależy nam na trwałości uzyskanych efektów to lepiej wypada pozycjonowanie w wynikach Google. Natomiast jeśli działamy regionalnie i nie chcemy ponosić zbyt dużych kosztów to możliwe, że wystarczy pozycjonowanie regionalne w Mapach Google.